1 - Research & Creative Works
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14648/23
StFX-affiliated works, including open-access (aka free) journal articles, books, and more!
Browse
Browsing 1 - Research & Creative Works by Title
Now showing 1 - 20 of 153
- Results Per Page
- Sort Options
Item a L’équité dans les activités du secteur de la santé environnementale : Résultats d’une étude pilote(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2014) Rideout, Karen; Oickle, DianneRideout, K. et Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé. (2014). A L’équité dans les activités du secteur de la santé environnementale : Résultats d’une étude pilote. Vancouver (C.-B.) : Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, British Columbia Centre for Disease Control; Antigonish (N.-É.) : Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, Université St. Francis Xavier.Item Action research in the age of reconciliation: A relationship-based approach for non-Indigenous researchers(2017) Carreau, Robert; Robinson, Daniel B.This article recounts a five-year journey connecting Acadian and Mi’kmaw schools in Nova Scotia, Canada. We trace the unfolding of relationships between minority school students and administrators through both natural and semi-structured dialogues. We believe this work contributes to the emerging field of research called for by the Truth and Reconciliation Commission of Canada, TRC (2015) “to advance understanding of reconciliation” (p. 331). Drawing upon Battiste (2000), our research design represents a journey in the four directions of the Medicine Wheel. This journey is superimposed on an action research cycle. Three primary recommendations are offered for future research, whether it is collaborative, community-based, or for independent academic requirements.Item Adaptation of Underwater Video for Near-Substratum Current Measurement(2006-10) Wyeth, Russell C.; Willows, A. O. DennisItem Adult Working Group : Cross-national Consultations on Health and Learning(National Collaborating Centre for Determinants of Health, 2007)Adult Working Group. (2007). Adult working group: Cross-national consultations on health and learning. Antigonish, NS: National Collaborating Centre for Determinants of Health, St. Francis Xavier University.Item Améliorer la santé à Saskatoon : de l’information à l’action(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2012) Daghofer, DianaCentre de collaboration nationale des déterminants. (2012). Combler l’écart entre la recherche et la pratique: Améliorer la santé à Saskatoon: de l’information à l’action. Antigonish, N-É: Auteur.Item Analyse contextuelle et évaluation des possibilités d’apprentissage en ligne sur l’équité en santé et les déterminants sociaux de la santé à l’intention des praticiens de la santé publique au Canada(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2015) LaCavalier, JacquesLeCavalier, J. (2015). Analyse contextuelle et évaluation des possibilités d’apprentissage en ligne sur l’équité en santé et les déterminants sociaux de la santé à l’intention des praticiens de la santé publique au Canada. Antigonish (N.-É.) : Centre de collaboration nationale des déterminants de la santéItem Analyse critique des modèles de passage des connaissances à la pratique et de leur portée dans la promotion de l’équité en santé(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2013) Davison, ColleenDavison, C.M. et Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé. (2013). Analyse critique des modèles de passage des connaissances à la pratique et de leur portée dans la promotion de l’équité en santé. Antigonish (Nouvelle-Écosse) : Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, Université St. Francis Xavier.Item Analyse de l’alphabétisation familiale et de la santé : Rapport final(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2007) Shohet, Linda; Elliot, ClaireCentre de collaboration nationale des déterminants de la santé. (2007). Analyse de l’alphabétisation familiale et de la santé – Rapport final. Antigonish, NÉ: Auteur.Item Analysis of Time-Dependent Data: An Introduction(2023-09-01) De'Bell, KItem Ancient Names for Hebrew and Aramaic: A Case for Lexical Revision(2019) Penner, Ken M.The view expressed in BDAG that Hebrais refers not to Hebrew but to ‘the Aramaic spoken at that time in Palestine’ derives from a century-old argument that because Hebrais could mean either Aramaic or Hebrew, and since the average person could not understand Hebrew, Hebrais must mean Aramaic. This article challenges the view that Hebrais(ti) could mean Aramaic (1) by using an exhaustive list of all instances to show that Aramaic was consistently distinguished from Hebrew, and (2) by explaining the evidence to the contrary: Aramaic-looking words in John, Josephus and Philo that are said to be Hebraisti.Item Angus L. Macdonald Library’s John Stewart Collection(2022) Estill, Laura; Cameron, Susan; Beaver, Dalton; DeEll, Jaime; Hubbard, Emily; MacDonald, Calum; O’Brien, Kate; Phillips, Danielle; Quigley, Ryan; Van Steinburg, BenThis volume was created by the students of English 226: From Tablets to Tablets: Texts and Technologies, working with Professor Laura Estill and Susan Cameron, Special Collections Librarian, St Francis Xavier University.Item Antoinette’s Story : An Introduction to an Early Child Development Model of Care and Post-natal Home Visiting Scenario(National Collaborating Centre for Determinants of Health, 2012) MacLeod, A.; Betker, ClaireMacLeod, Anna & Betker, Claire (2012). Antoinette’s Story: An introduction to an early child development model of care and post-natal home visiting scenario. Vancouver: Human Early Learning Partnership with the National Collaborating Centre for Determinants of Health.Item Apprendre par la pratique : ciblage dans un cadre d’universalité à la Vancouver Coastal Health(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2014)Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé. (2014). Apprendre avec la pratique : ciblage dans un cadre d’universalité. Antigonish (N.-É.), Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, Université St. Francis Xavier.Item Apprendre par la pratique: ciblage dans un cadre d’universalité au Service de santé publique de Sudbury et du district(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2014)Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé. (2014). Apprendre avec la pratique : ciblage dans un cadre d’universalité. Antigonish (N.-É.), Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, Université St. Francis Xavier.Item Apprenons ensemble : Choisir des indicateurs de l’état de santé de la population pour faire avancer l’équité en santé contient un compte rendu des propos échangés lors du cercle d’apprentissage de mai 2012 sur le processus de sélection des indicateurs(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2012) Dyck, LesleyCentre de collaboration nationale des déterminants de la santé (2012). Apprenons ensemble – Choisir des indicateurs de l’état de santé de la population pour faire avancer l’équité en santé. Antigonish (N. É.), Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, Université St. Francis Xavier. ISBN : (978-1-926823-25-6)Item Apprenons ensemble : Collaborer pour améliorer le processus d’élaboration des rapports sur l’état de santé des populations(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2012) Dyck, LesleyCentre de collaboration nationale des déterminants de la santé (2012). Apprenons ensemble – Collaborer pour améliorer le processus d’élaboration des rapports sur l’état de santé des populations. Antigonish (N.-É.), Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, Université St. Francis Xavier. ISBN : 978-1-926823-21-8Item Apprenons ensemble : Examen des données probantes concernant l’objectif visé par les rapports sur l’état de santé des populations(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2012) Dyck, Lesley; Moffatt, HannahCentre de collaboration nationale des déterminants de la santé (2012). Apprenons ensemble – Examen des données probantes concernant l’objectif visé par les rapports sur l’état de santé des populations. Antigonish, N-É : Auteur. ISBN : 978-1-926823-20-1Item Apprenons ensemble : L’éthique et les meilleures pratiques entourant l’accès et l’utilisation des données externes pour les rapports sur l’état de santé des populations contient(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2012) Dyck, LesleyCentre de collaboration nationale des déterminants de la santé (2012). Apprenons ensemble – L’éthique et les meilleures pratiques entourant l’accès et l’utilisation des données externes pour les rapports sur l’état de santé des populations, Antigonish (N. É.), Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, Université St. Francis Xavier. ISBN : 978-1-926823-31-7Item Apprenons ensemble : Méthodes et outils d’application des connaissances pour les rapports sur l’état de santé des populations(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2012) Moffatt, HannahCentre de collaboration nationale des déterminants de la santé (2012). Apprenons ensemble – Méthodes et outils d’application des connaissances pour les rapports sur l’état de santé des populations, Antigonish (N. É.), Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, Université St. Francis Xavier. ISBN : 978-1-926823-35-5Item Apprenons ensemble : Qu’est qu’un rapport sur l’état de santé d’une population et pourquoi est-ce important?(Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, 2012) Dyck, Lesley; Moffatt, HannahCentre de collaboration nationale des déterminants de la santé (2012). Apprenons ensemble – Qu’est qu’un rapport sur l’état de santé d’une population et pourquoi est-ce important? Antigonish (N.-É.), Centre de collaboration nationale des déterminants de la santé, Université St. Francis Xavier. ISBN : 978-1-926823-18-8